NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE

breather 187933 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE

 

Zaczęło się od jednej książki. Potem była kolejna i kolejna … Aktualnie doszedłem do tego etapu, że czytam przeciętnie dwie – trzy w miesiącu. Spośród kilkuset pozycji, których lekturę mam za sobą umieszczam tutaj WYŁĄCZNIE te, które uważam za godne polecenia. Po kliknięciu w obrazek lub link poprowadzę cię do wyszukiwarki cenowej, która pokażę ci gdzie kupić tę pozycję najtaniej. Ilekroć zdecydujesz się kupić otrzymuję prowizję za co dziękuję. Co odróżnia program z którego korzystam jest to, że ilekroć tylko klikniesz w ofertę (BEZ ZAKUPU) otrzymuję kilkadziesiąt groszy. Jeśli oczami wyobraźni widzisz już jego zastosowanie u siebie to sprawdź więcej informacji TUTAJ. Co jakiś czas będę dodawał kolejne pozycje.

 

lep - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEZałóżmy, że bardzo chcesz mieć własny biznes, ale brakuje ci pomysłu, lub uważasz, że dotychczasowy jest zwyczajnie słaby. Ta książka natchnie cię w poszukiwaniu świeżych koncepcji, pokaże jak wdrażane były przełomowe w swoim czasie koncepcje, a przede wszystkim nauczy cię te pomysły weryfikować. Nie mogłem wyobrazić sobie lepszej osoby do tego zadania niż człowieka, który stworzył serwis trendhunter.com (uprośmy mówiąc, że to zbiór innowacyjnych pomysłów). To świetna pozycja dla tych, którzy poważnie myślą o własnej firmie, ale chcą wstrzelić się w rynek z tym co może się przyjąć, albo już istniejących firm, które nie chcą zostać dinozaurami, które czeka nieuchronna zagłada.

 

ty - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEAutor zaczął fatalnie, bo od nijak sensownie uzasadnionego kpienia sobie z zawodu coacha. Sprawiał tym samym wrażenie frustrata, który szukał ujścia dla swoich emocji w książce i szczerze mówiąc zniechęcił mnie do dalszej lektury. Nie pomagał także bardzo młodzieżowy język jakim się posługuje. Musiałbym jednak skłamać mówiąc, że jest to pozycja zła bo tak nie jest – jest natomiast bardzo konkretna. Każda strona obfituje w jakieś cenne wskazówki poparte przykładami. Jako, że mam już pewne obycie z siecią i wiem to i owo o wizerunku w nim to książka nie nauczyła mnie wiele. Zdecydowanie jednak będzie niezwykle pomocna dla tych, którzy dopiero chcą stawiać pierwsze kroki jeśli chodzi o swój wizerunek w sieci – wtedy będzie dla nich niezwykle pomocna.

 

szalony 203x300 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE

Szalony, czyli przedsiębiorczy

Autorka postanowiła opisać co cechuje przedsiębiorców. Uważałem, że będzie to pozycja przy której tylko stracę czas (takie wrażenie sprawiało pierwsze kilkanaście stron). Lektura była jednak zaskakująco dobra. Spójna, wciągająca i przedstawiając niesamowite kulisy początków znanych przedsiębiorców. Linda Rottenberg ma na co dzień do czynienia z tysiącami firm, więc miała okazję dostrzec punkty wspólne (na czele z byciem odrobinę szalonym). Znajdziecie tam między innymi rozdziały poświęcone byciu zwinną firmą, o tym czemu lepiej posiadać wielu mentorów zamiast jednego, albo o tym czemu nie warto pytać testować pomysłu biznesowego na naszych bliskich. Jest bardzo motywująca, więc świetnie sprawdzi się dla osób, które poważnie myślą o własnej firmie. Opisane tam rady będą na starcie bardzo pomocne, bo lepiej czytać o cudzych błędach, niż popełniać je na własnej skórze.

 

jak cie widza tak cie pisza - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE

Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick – Jak Cię widzą, tak Cię piszą 

Pozycja z 2004 roku traktująca o mediach społecznościowych. Miałem pewne obawy, że treści jakie w niej znajdę będą zwyczajnie nieaktualne. Tymczasem techniki i wskazówki tu zawarte są wyjątkowo ponadczasowe – autor unika po prostu dzielenia się informacjami na temat szczegółowych funkcji działania danej platformy (np. nie wskazuje w jakim konkretnie okienku włączyć daną funkcję). Przekazuje ogólne koncepcje jak z konkretnej platformy korzystać, by gromadzić wokół siebie zaangażowaną społeczność. Potwierdzeniem, że wie o czym pisze jest fakt, że dziś śledzą go miliony, choć nie jest żadnym celebrytą. Zaletą jest również to, że wszystkie wymieniane platformy istnieją i nic nie zapowiada, by coś się miało zmienić, a więc pozycja długi czas będzie wciąż aktualna. Dała mi mnóstwo materiałów do przemyślenia i zwyczajnie pokazała mi jak wiele szkolnych błędów do tej pory popełniałem.

 

biblia 210x300 1 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEBIBLIA E-BIZNESU 2 (NOWY TESTAMENT)

Z tyłu książki napisano, że zakup tej pozycji to nie koszt, ale inwestycja – w pełni się zgadzam. Książka opisuje KAŻDY aspekt i robi to BARDZO, ale to bardzo szczegółowo. Kupując ją prawdopodobnie nie będziesz potrzebować innych. Na chwilę obecną jest to więc najtańszy wstep do e-biznesu jaki można nabyć na rynku w chwili. Jest przy tym szalenie aktualna – obejmuje obecne trendy, przepisy prawne, programy i rozwiązania. Swoją drogą książka jest sama w sobie ciekawym studium przypadku, bo nie ma tu jej jednego autora. Pomysłodawca i cały koordynator projektu napisał na oko kilka procent całej treści. Tym samym zaangażował ich w marketing (a każdy jeden ma ogromny zasieg). Naprawdę nie mam do napisania nic więcej i szanując twój czas unikam zbędnego lania wody. To po prostu absolutny must have jeśli myślisz o własnym sklepie internetowym lub takowy posiadasz. Nie ma chyba żadnego uzasadnienia, by po te książkę w takim wypadku nie sięgnąć.

 

trakcja 1 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWETrakcja, czyli złap przyczepność 

Bardzo niepozorna pozycja, której udało się jednak drastycznie wpłynąć na mój sposób myślenia o marketingu. Pokazuje, że warto eksperymentować z wieloma kanałami reklamy, aby znaleźć ten, który przy najmniejszych kosztach przyniesie nam największe korzyści. Banalne? Owszem, ale książka pokaże ci jak to zrobić z głową, bo w praktyce nie jest to już takie wcale proste.

 

bogatyojciec - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE

Bogaty ojciec, Biedny Ojciec

Absolutna klasyka gatunku. Autor krok po kroku wyjaśnia dlaczego bogaci ludzie są bogaci, bierzemy udział w wyścigu szczurów, a także pokazuje swój sposób myślenia, który sprawił, że stał się osobą niezależną finansowo. Nie jest to twarda wiedza, ale przekazywanie filozofii autora w formie opowiadań. Jeśli ta formuła ci nie przeszkadza to jest szansa, że zechcesz siegnac po kolejne pozycje, których jest dużo więcej.

 

Efekt Tygrysa, Maciej Dutko t - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE

Pozycja poświęcona tematyce personal brandingu, czyli tworzeniu marki osobistej. Autor przytacza swoje dokonania, wskazuje jak krok po kroku podnosić swoją wartość w oczach innych. W tych 150 stronach zmieścił nadzwyczaj sporo, więc nawet osoba już świadoma potrzeby budowy własnej marki ma szansę odkryć coś nowego.

 

ryby - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEKiedy ryby latają – całość poświęcono najsłynniejszemu stanowisku rybnego na świecie. Jego właściciel z despoty zmienił swoje nastawienie do pracowników traktując ich jak partnerów, a także dbając o stale dążenie do perfekcji w obsłudze klienta. Książka daje natchnienie, jest żywym dowodem na to jak proste pomysły potrafią zdziałać cuda i lekturę polecam osobom, które uważają, że pracowników trzeba trzymać krótko, by pokazać obszar do zmian.

 

jak przetrwac i odniesc sukces w biznesie b iext33885695 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEFrank Bettger: Jak przetrwać i odnieść sukces 

Prawdopodobnie najsłynniejszy sprzedawca na świecie. Człowiek, który bał się akwizycji jak ognia, a stał się bijącym wszelkie rekordy sprzedawcą. Udowadnia, że roli handlowca każdy może się nauczyć i jego to tylko kwestia odpowiedniego podejścia. Ponadto daje mnóstwo znakomitych rad, które mimo upływu wielu lat nie straciły na aktualności.

 

niskobudzetowy startup 1 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWENiskobudżetowy startup, Chris Guillebeau

Powinna przeczytać ją każda osoba szczerze zainteresowana przekuciem pasji w biznes. Nie narzuca konkretnej drogi, ale pokazuje często zupełnie odmienne ścieżki, którymi inni zakładali własną firmę z kilkoma dolarami w kieszeni.

 

biznes ci ucieka osman - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEBiznes ci ucieka, Marcin Osman

Nie jest to poradnik czysto biznesowy, ale raczej zbiór cennych myśli odnośnie kwestionowania otaczającej nas rzeczywistości i kreatywnego myślenia. Łatwa i przyjemna lektura.

 

w nieznane - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEKroki w nieznane, Richard Branson 

Od dłuższego czasu czytam już tylko w zasadzie książki poświęcone rozwojowi osobistemu i tematyce własnej firmy. Richard Branson to legenda jeśli chodzi o tę drugą kwestię, bo marka Virgin dorobiła się kilkuset przedsięwzięć stając się chyba jedną z bardziej elastycznych na świecie. Sądziłem, że w tej grubej książce znajdę porady i wskazówki, ale to raczej autobiografia z elementami motywacyjnymi. Jeśli tego oczekujesz to w porządku, albo będziesz czytać wypatrując chwil w których pisze o biznesie. Polecam, bo to jednak mimo wszystko przyjemna lektura.

 

sukces - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWENieograniczony sukces w sprzedaży, Brian Tracy 

Brian Tracy to legenda, a zawdzięcza to nie tylko umiejętnościom sprzedażowym, ale również zdolnościom do kreowania swojej marki osobistej. To drugie stwierdzenie nijak nie zmienia jednak faktu, iż jego porady (oraz jego syna, który również poszedł w ślady ojca) zawarte w tej książce są naprawdę praktyczne. Amerykańscy autorzy kojarzą mi się z wodolejcami, a tymczasem tutaj każda strona jest naprawdę naszpikowana szalenie przydatnymi wskazówkami DLA KAŻDEGO sprzedawcy niezależnie od jego doświadczenia. Przeczytałem tę pozycję dwa razy i nie jest powiedziane, że nie będę wracał jeszcze do wybranych rozdziałów.

 

przygody przedsiebiorcow b iext33897879 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEPrzygody przedsiębiorców, John Brooks 

Uwielbiam szeroko rozumianą przedsiębiorczość i darzę ogromnym szacunkiem mechanizmy „za zasłonką”. Lektura tej konkretnej pozycji wymaga jednak gigantycznej wiedzy z zakresu działania światowej ekonomii, a przede wszystkim giełdy (choć autor stara się co nieco wyjaśniać). Jedna z historii dotyczy wprowadzania nowej marki auta we wczesnych latach XX wieku przez Forda, gdy kilkadziesiąt tron później czytamy o próbie spekulacji zakończonej sprawą sądową w sprawie wydobycia cennych złóż. Wszystkie te historie są oparte na faktach co stanowi dodatkowy smaczek, a to czyni tę pozycję jedyną w swoim rodzaju jeśli szukamy czegoś na wzór belterystyki.

 

money 1 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEMoney: Mistrzowska Gra, Tony Robbins 

Jest tu sporo amerykańskiego wodolejstwa i powtórzeń raz podanych już faktów. Na domiar złego pierwsze sto stron stanowi dosłownie opisywanie dokonań autora, których nie neguję, ale towarzyszyło mi uczucie pewnej przesady. Jeśli jednak przedrzemy się przez liczne rozpływające się w zachwytach przemowy osób trzecich na jego temat to znajdziemy w książce niemal wszystko na temat zarabiania na giełdzie i odkładania środków z jej pomocą środków na emeryturę. Wyjaśnia jak działa światowa ekonomia, dlaczego wpływa na rynki, jak na nich zarabiać i bezpiecznie odłożyć. Nie podejmuje więc wszystkich tematów związanych z finansami, ale to co opisuje robi na 110%. Wypytuje światowej klasy ekspertów z dziedziny finansów, którzy zdradzają swoje sposoby na zarabianie nawet, gdy rynek jest w dołku. Przestrzegam, że lektura powinna być powolna (dużo faktów, ćwiczeń), „wspomagana” internetem (autor co rusz nas gdzieś odsyła) i z udziałem notatnika. Jeśli autor zakładał, że pokaże czytelnikom jak odkładać pieniądze, aby pracowały bez naszego udziału to zrobił to fenomenalnie.

 

4 godzinny - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE4 godzinny czas pracy, Tim Ferris 

Udowadnia, że biuro w dobie internetu to w dużej części wypadków przestarzała instytucja wysysająca tylko energię, czas i pieniądze wszystkich. Autor zachęca do pracy zdalnej z dowolnego miejsca na ziemi, automatyzowania możliwie wszystkich procesów, by proste czynności nie kradły cennego czasu, oraz korzystania z tak zwanych mini-emerytur. Polecam tym, którzy zmęczeni są życiem jakie prowadzą, zapominają o tym, aby się nim cieszyć, albo po prostu chcą nauczyć się lepiej zarządzać swoim czasem. Zresztą jest całkiem prawdopodobne, że tytuł obił ci się o uszy i nie bez powodu, bo wywołał swoiste trzęsienie ziemi.

 

tworzenie - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWETworzenie modeli biznesowych 

Na pierwszy rzut oka wygląda jak naukowa pozycja skierowana do bardzo wąskiej niszy takich biznesowych wariatów jak ja. Kto inny czytałby książkę poświęconą tworzeniu INNOWACYJNYCH modeli biznesowych? Są dwie kategorie osób, które mogą z czystym sumieniem po nią sięgnąć. Ludzie, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z własnym przedsięwzięciem, albo już takowe prowadzą, ale wiedzą, że ten kto stoi w miejscu ten w rzeczywistości się cofa. Uczy dostosowywania się do rynku, a nie tworzenia czegoś z nadzieją, że rynek to zaakceptuje. Przeprowadza proces tworzenia modelu biznesowego od A do Z bez pominięcia ŻADNEGO szczegółu.

 

mapy - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEMapy myśli w biznesie, Katarzyna Żbikowska 

Uwielbiam wszelkiego rodzaju burze mózgów i rozrysowywanie nieuczesanych myśli na kartce papieru. Jestem zwolennikiem przelewania myśli na papier, bo jednak nie sposób rozważać w głowie wszystkich faktów jednocześnie. Początkujących poprowadzi krok po kroku, a bardziej zaawansowanym użytkownikom podpowie kilka fajnych rozwiązań. Polecam lekturę zespołom, menadżerom i osobom, które często stają przed trudnymi i złożonymi decyzjami.

 

zaaatakuj - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEZaatakuj swój dzień zanim on zaatakuje ciebie 

Uważam się za zorganizowaną osobę, więc każda kolejna książka na ten temat  jest przeze mnie traktowana jako drobne uzupełnienie. Omawiana pozycja mogłaby jednak stanowić prawdziwą rewolucję dla osoby, która dopiero zaczyna robić porządki z własnym życiem. W zaskakująco prosty sposób wykłada niezwykle cenną wiedzę i w zasadzie jej największy plus – jest lekka i przyjemna w odbiorze, a jej bardzo dobra treść jest bardzo dobrze skondensowana (żadnego lania wody). Zabawne, że autorzy podają tu metody, które normalnie widywałem jako całe książki, a oni opisują je w kilku zdaniach.

 

growth - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEGROWTH HACKER MARKETING, RYAN HOLIDAY 

Marketing się starzeje, a jego nieformalnym następcą staje się growth marketing. Można go ująć w następujących słowach – to marketing, ale realizowany przy maksymalnie niskim nakładzie finansowym, który skupia się na pozyskiwaniu klientów i jak najszybszym wzroście w jak najkrótszym okresie czasu. Książka jest niezwykle krótka, bo przeczytałem ją przy jednym posiedzeniu, ale bardzo treściwa. Stanowi znakomity wstęp do tego tematu i szczerze polecam ją wszystkim, którzy z jakiegoś powodu chcą lub muszą mieć styczność z marketingiem. Pozwoli wyprzedzić trend i stać się specjalistą zanim na dobre zadomowią się ogłoszenia mówiące o poszukiwaniu doświadczonych „hakerach wzrostu”.

 

dlaczego 1 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEZACZYNAJ OD DLACZEGO, SIMON SINEK 

Trafiła do mnie i spowodowała zmiany w sposobie myślenia, bym zadawał sobie owe, pojawiające się w książce dosłownie tysiące razy, słowo dlaczego: „dlaczego zakładam tę firmę? Dlaczego miałbym być inny? Dlaczego miałbym odnieść sukces?” itd. Książka mówi, że twoja geneza musi mieć stabilne fundamenty i nie powinieneś zapominać o swoich korzeniach. Bez wątpienia najmocniejszą stroną są właśnie przykłady, które sprawiają, że w trakcie lektury trudno się z autorem nie zgodzić. Którym przedsiębiorcom tę pozycję polecam? Wszystkim, którzy coś długofalowo planują. Wykorzystaną tu wiedzę, jakże teoretyczną,
można łatwo wykorzystać do zmiany naszych działań.

 

intryguj 1 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEINTRYGUJ, Sam Horn 

Pozycja, która brutalnie uwypukla to dlaczego przynudzamy i dlaczego np. nasze wystąpienia są tak szybko zapominane. Stawia nie tylko diagnozy, ale również podaje bardzo proste w zastosowaniu rozwiązania. Przyda się sprzedawcom internetowym w tworzeniu CIEKAWYCH opisów zamiast po prostu opisów (widzisz różnicę?), mówcom w pracy z widownią, blogerom, którzy też na co dzień pracują z tłumem, ale często nie widzą ich bezpośrednich reakcji, czy też sprzedawcom, by oduczyli się wpadać w monolog (i nie tylko).

 

ewan - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEE-WANGELIŚCI 

W tej pozycji został opisany kawał historii największych polskich projektów internetowych. Książka jest utrzymana w podobnym tonie co wpis samego prezesa Cupsell na temat początków działalności. Na swój sposób stawia na duchu i pokazuje, że trudności nie są zarezerwowane tylko dla nas, ale ci którzy odnieśli sukces również się z nimi zmagali (często będąc o włos od bankructwa). Obowiązkowo polecam lekturę tym osobom, które współtworzą spółkę z inwestorem, bo pokaże ci możliwe scenariusze i zagrożenia z tym związane. Dla całej reszty jest to po prostu kawał dobrej historii. 

 

metoda - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWELEAN STARTUP

Wiele osób do własnej firmy wydaje się  podchodzić na zasadzie stawiania wszystkiego na jedną kartę (opisałem to nieco szerzej w tym wpisie na temat tego jak zakładać własną firmę). Jestem absolutnym przeciwnikiem takiego sposobu myślenia. Niezwykle natomiast cenię pomysł jak najszybszej weryfikacji swojego pomysłu na rynku, nawet, gdy znajduje się w stanie dalekim od doskonałości i książka opowiada właśnie na temat tego jak niemalże współtworzyć produkt razem z klientami nie tracąc czasu na dopracowywanie czegoś co w zderzeniu z rynkiem i tak polegnie. Klasyk i obowiązkowa pozycja dla wszystkich startupów.

 

23 - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE23 sposoby na lenia, czyli jak pokonać prokrastynację dobrym nawykiem, S.J. Scott

Niewielka objętościowo pozycja z bardzo niepozorną okładką, która ma szansę zmienić twoje życie. Każdy człowiek ma na świecie tyle samo czasu co inni, ale to właśnie umiejętność zorganizowania się jest jednym z przyczyn dla których jedni odnoszą większy sukces. Przedstawiane tu techniki są bardzo proste, a pozwolą zaoszczędzić mnóstwo marnotrawionego czasu. Przykłady? Dobre nawyki, priorytetyzacja zadań, odrzucanie zbędnych, delegowanie. Wszystko brzmi bardzo prosto, ale autor dorzuca kilka szczegółów i technik, które sprawią, że krok po kroku będziesz w stanie te nawyki wdrażać.

 

co ludzie - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWECo ludzie sukcesu robią przed śniadaniem, Laura Vanderkam 

Tytuł dotyczy dobrego zarządzania czasem, czyli takiego w którym nie tylko jesteśmy efektywni w pracy, ale (może przede wszystkim) potrafimy wygospodarować czas dla bliskich. Autorka dzieli się trafnymi spostrzeżeniami (np. zamiast mówić „nie mam czasu” zastąp to słowami „nie jest to moim priorytetem”) i bezlitośnie punktuje złe nawyki („jeśli masz czas na oglądanie telewizji wieczorem to nie mów, że nie masz czasu”). Dzieli się nie tylko swoimi przemyśleniami, ale wskazuje również przykłady zarządzania swoim czasem przez rozmaitych ludzi sukcesu (od prezesów firm, po freelancerów, a kończąc na pastorach) i ściśle je analizuje.

 

mit - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEMit przedsiębiorczości, Michael. E. Gerber 

Książka przypomina w niemal każdym aspekcie klasyka jakim jest „Bogaty ojciec, biedny ojciec”. Opowiada o mechanizmach tworzenia firmy od podstaw, która będzie posiadała bardzo sensowne struktury i podział obowiązków, a finalnie umożliwi jej działanie bez nas. Pozycja jest idealna dla osób, które uważają się za niezastąpione w firmie, albo tym, którzy poważnie myślą o uczynieniu z biznesu franszyzy.

 

zero - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEPeter Thiel, Zero to One 

Napisana przez człowieka, który od podstaw zbudował Paypal. Stanowi dość luźny zbiór notatek i różnych myśli dotyczących startupów, które na pierwszy rzut oka nie składają się w jedną całość, ale wbrew pozorom mają wspólny mianownik. Człowiek co rusz odnosi się do Doliny Krzemowej, opowiada nieco o zasadach sprzedaży oprogramowania, boomie dotcomów, cechach założycieli firm … Jeśli fascynuje cię tematyka startupów to będzie idealna pozycja do posiedzenia przy kawie jako intrygująca lektura w kategoriach rozrywkowych.

 

psy - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEPsychologia sprzedaży Brian Tracy 

Zanim zdecydujecie się na ewentualny zakup książki sugeruję sprawdzić jego kanał na You Tube, by zobaczyć, czy narracja w jego wykonaniu przypadnie ci do gustu. Lekturę uważam za bardzo przydatną i zdecydowanie polecam ją każdej osobie, która pracuje w sprzedaży lub po prostu chce poszerzyć swoją wiedzę z jej zakresu, bo to po prostu rewelacyjny poradnik sprzedażowy po którym każdy, nawet najgorszy sprzedawca, uzna, że po lekturze natychmiast wdroży rady i zacznie osiągać sukcesy – tak jest inspirująca.

 

genspr - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEGen Sprzedawcy Robert Zych 

Dobrze porządkuje w naszej głowie to czym jest sprzedaż i dlaczego ten zawód stanowi podwaliny znanego nam świata. Jest tu duża dawka motywacji, ale jeszcze więcej technik sprzedażowych. Zdecydowanie powinna znaleźć się na półce sprzedawcy, który szuka sposobności do zwiększania swoich umiejętności. Nie jest to książka od której zaczynałbym swoją przygodę z tą profesją (tutaj lepiej nada się „Jak przetrwać i odnieść sukces”), ale już jako druga i dalsza pozycja będzie już w sam raz.

 

psych - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEPsychologia sprzedaży, Mateusz Grzesiak 

Podstawa podstaw sprzedażowych. Autor opowiada o wszystkim: od mowy ciała i sposobu ubierania się, po budowanie relacji i sprzedaż. W każdym z działów podaje mnóstwo przykładów i nie ma tu miejsca na typowo amerykańskie rozciąganie treści. Polecam wszystkim sprzedawcom, niezależnie od stażu.

 

 

piętrzenie - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWEPiętrzenie nawyków, Steve Scott 

Jeszcze zanim sięgnąłem po książkę, samodzielnie doszedłem do wniosku, że posiadanie dobrych nawyków to schody do sukcesu. Kiepskie nawyki dadzą ci kiepskie życie, a dobre wyniosą na szczyt. Autor proponuje nawyki, które są uniwersalne dla każdego i wielu osobom wydadzą się banalne, a jednak mogą mieć naprawdę OGROMNY efekt.

inw - NAJLEPSZE KSIĄŻKI BIZNESOWE

INWESTYCYJNY PORADNIK BOGATEGO OJCA

Nie będę owijał w bawełnę i książka przypadła mi do gustu. Forma w jakiej podawane są treści po prostu angażują czytelnika i sprawiają, że z każdą stroną czuje się autentycznie mądrzejszy. Ostrzegam jednak, że do książki podchodzę zupełnie inaczej niż osoba zupełnie początkująca. Mając własną spółkę rozumiem mechanizmy wykorzystywania jej formy prawnej i uzupełniałem po prostu swoją wiedzę. Co nieco wiem już o giełdzie (nagrałem nawet na ten temat podcast), więc wszystko o czym pisał autor znów traktowałem jako uzupełnienie. Takich przykładów jest więcej, a chcę przez to powiedzieć, że wszystko o czym pisze wymaga posiadania już pewnych podstaw w każdym z poruszanych obszarów. Dla kogo jest zatem ta książka? Dla osób, które mają już pewne doświadczenia związane z finansami lub zarządzaniem firmą, a ponadto aktywnie myślą o staniu się majętną osobą i (co równie ważne) utrzymaniu tego statusu.