DROPSHIPPING – STWÓRZ WŁASNY SKLEP BEZ INWESTYCJI

icon dropshipping molly 150x150 - DROPSHIPPING - STWÓRZ WŁASNY SKLEP BEZ INWESTYCJICzym jest dropshipping? To model biznesu pozwalający zarabiać Ci pracując w domu. Wikipedia definiuje ten model sprzedaży, jako taki w którym sprzedawca sprzedaje produkt użytkownikowi końcowemu, bez konieczności wcześniejszego zakupu tego produktu od hurtownika czy producenta (dostawcy) i przechowywania w magazynie. Słowem jesteś pośrednikiem, którego zadaniem jest wyłącznie znalezienie klienta i zachęcenie go do zakupu.

Jak działa ten system?

Sprzedawca  po zarejestrowaniu transakcji kupna czy zapłaty za produkt na stronie internetowej swojego sklepu, przekazuje zamówienie do swojego dostawcy. Ten z kolei pakuje produkt i organizuje jego wysyłkę bezpośrednio z własnego magazynu do klienta finalnego. Czytając dalej ten artykuł, dowiesz się, że dropshipping jest idealną metodą, żeby stworzyć swój biznes w internecie pracując w domu przy minimalnych nakładach inwestycyjnych.

5 powodów, dla których warto stosować dropshipping

1. Mały kapitał – prawdopodobnie największą przewagą nad innymi modelami jest to, że można rozpocząć działalność w e-commerce bez inwestowania tysięcy złotych w produkty. Tradycyjni sprzedawcy muszą zamrozić jakiś kapitał w zatowarowanie sklepu. W tym modelu sprzedawca płaci za produkt dopiero wtedy, kiedy ostateczny klient dokona transakcji zakupu i zapłaci za produkt. Dzięki niskiemu progowi wejścia, można także testować rynek.

2. Łatwy start – prowadzenie biznesu internetowego jest dużo łatwiejsze, ponieważ nie musimy zajmować się kwestiami związanymi z towarem. Nie trzeba martwić się wynajęciem magazynu, pakowaniem i wysyłaniem przesyłek, kontrolowaniem stanu magazynowego, zarządzaniem zwrotami towarów oraz przesyłkami przychodzącymi.

3. Niskie koszty stałe – koszt prowadzenia działalności jest obniżony z powodów wymienionych powyżej – nie trzeba inwestować gotówki w zakup towaru oraz nie ponosimy kosztów magazynowania. Konieczne jest jedynie posiadanie komputera czy laptopa i dobrego internetu. Dlatego wiele dropshippingowych firm jest prowadzonych z domu. Wraz z rozwojem biznesu, wydatki będą rosły, ale nadal będą niższe w porównaniu z tradycyjnie prowadzonymi sklepami.

4. Mobilność – z pozostałych korzyści można jeszcze dodać, że tego rodzaju sklep można prowadzić z każdego miejsca pod warunkiem, że mamy dostęp do internetu.

5. Wreszcie oszczędność czasu pozwala na skupieniu się na takich kwestiach jak marketing czy obsługa klienta.  Praca związana z realizacją coraz większej liczy zamówień będzie głównie obciążała dostawców. Dzięki temu wzrost będzie możliwy przy stosunkowo mniejszym przyroście pracy.


Wymienione powyżej korzyści sprawiają, że sklep internetowy w modelu dropshippingu jest atrakcyjny nie tylko dla początkujących e-sklepów. Oczywiście, aby zachować obiektywizm należy wspomnieć również o potencjalnie słabych stronach tego rozwiązania:

WADY:

Niskie marże – niskie marże są jedną z największych wad tego modelu sprzedaży. Start jest stosunkowo prosty i koszty ogólne są minimalne, więc wielu sprzedawców zakłada sklep i sprzedaje towar po najniższych cenach.  Mogą pozwolić sobie na osiąganie minimalnego zysku.

Monitoring stanów magazynowych – w tradycyjnym modelu sprzedażowym magazynujemy towar na miejscu i wtedy stosunkowo łatwiej  jest kontrolować jego ilość. Sytuacja zmienia się zwłaszcza wtedy, jeśli produkty pozyskujemy z wielu hurtowni, które realizują zlecenia także innych sprzedawców. Wtedy ich stany magazynowe zmieniają się bardzo często. Może dojść do sytuacji, że sprzedamy produkt, którego akurat nie ma na stanie. Rozwiązaniem jest oczywiście synchronizacja stanów magazynowych za pomocą odpowiedniego oprogramowania, ale czasami zdarza się, że przyjęte rozwiązania nie działają płynnie albo dostawca pracuje na przestarzałych technologiach.


Złożoność przesyłki – mamy prostą sytuację, jeśli cały asortyment pochodzi od jednego dostawcy. Sytuacja komplikuje się, jeśli współpracujemy  z wieloma dostawcami. Wtedy produkty na stronie www sklepu będą pozyskiwane od różnych dostawców.  Komplikuje to koszty wysyłki. Załóżmy, że klient składa zamówienie na 2 produkty, które pochodzą od 2 różnych dostawców. Podraża to koszt skompletowania ostatecznej przesyłki.

Błędy po stronie dostawcy – w modelu dropshipping realizację zamówienia oddajemy w ręce dostawcy i w ten sposób tracimy nad nim kontrolę. Nawet najlepsi partnerzy handlowi mogą popełnić błędy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy.

Czy warto?

Na to każdy dropshipping nie jest doskonałym modelem sprzedażowym, który odciąży nas od wysiłku i pracy w budowanie biznesu. Ma pewne określone zalety, ale wiążą się z nim także specyficzne komplikacje i problemy. Z pewnością kluczowym jest dobór partnera handlowego.

Autorem artykułu jest Bagexpress.pl – hurtownia galanterii skórzanej. Tutaj dowiesz się jak zacząć swoją przygodę z dropshippingiem.


ARTYKUŁ SPONSOROWANY