KSIĄŻKI BIZNESOWE – CZĘŚĆ PIĄTA

książki biznesowe - KSIĄŻKI BIZNESOWE - CZĘŚĆ PIĄTA

Szalony czyli przedsiębiorczy, Linda Rottenberg – autorka postanowiła opisać co cechuje przedsiębiorców. Uważałem, że będzie to pozycja przy której tylko stracę czas (takie wrażenie sprawiało pierwsze kilkanaście stron). Lektura była jednak zaskakująco dobra. Spójna, wciągająca i przedstawiając niesamowite kulisy początków znanych przedsiębiorców. Linda Rottenberg ma na co dzień do czynienia z tysiącami firm, więc miała okazję dostrzec punkty wspólne (na czele z byciem odrobinę szalonym). Znajdziecie tam między innymi rozdziały poświęcone byciu zwinną firmą, o tym czemu lepiej posiadać wielu mentorów zamiast jednego, albo o tym czemu nie warto pytać testować pomysłu biznesowego na naszych bliskich. Jest bardzo motywująca, więc świetnie sprawdzi się dla osób, które poważnie myślą o własnej firmie. Opisane tam rady będą na starcie bardzo pomocne, bo lepiej czytać o cudzych błędach, niż popełniać je na własnej skórze.

 

amazon - KSIĄŻKI BIZNESOWE - CZĘŚĆ PIĄTAJednym kliknięciem, historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com, Richard L. Brandt – jest mieszanką biografii założyciela Amazonu i jego firmy. Nie jest przy tym laurką, ani próbą kwestionowania pozycji Amazona – to po prostu reporterska robota, która mówi sporo dobrego i sporo złego. Czasem przez kilka stron opowiada o szczegółach technicznych niezrozumiałych dla zwykłego Kowalskiego, aby po chwili opowiadać o złożonych decyzjach biznesowych. Autor niekiedy wydaje się zapominać, ze nie każdy musi rozumieć wszystko co opisuje. Komu mogę ją polecić? Osobom zaintrygowanym działalnością Amazonu. To nie jest poradnik – nie nauczy cię niczego konkretnego. Może być inspirującą lekturą pokazującą jak od Amazon zaczynał … ale ten etap szybko mija i opisuje firmę jako molocha. Lektura tej książki to sposób spędzenia czasu wolnego dla osób zafascynowanych biznesem. Można po nią sięgnąć zamiast belterystyki.

 

o biznesie - KSIĄŻKI BIZNESOWE - CZĘŚĆ PIĄTA

O biznesie w internecie, Wszystko co chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać

Pisana jest w formie FAQ i dzięki temu unika lania wody, bo czytelnik czyta to co go interesuje. Wymaga, by człowiek już coś wiedział. Idealny odbiorca tej książki to osoba, która zastanawia się nad własnym biznesem i trochę już czytał. Ma szczątkową wiedzę z różnych tematów i ta pozycja pomaga mu ją uporządkować. Moja ocena tej książki będzie strasznie krzywdząca, bo to dobra pozycja, która spełnia swoje założenia, ale … no właśnie – jest po prostu DUŻO, dużo lepsza pozycja na rynku, a nazywa się „Biblia E-Biznesu 2”.  Ta druga całkowicie wyczerpuje temat w mojej subiektywnej ocenie wypierając wszystkie pozostałe książki o e-commerce. Jeśli priorytetem jest dla was cena, albo nie przeszkadza ci to co właśnie napisałem – wtedy sięgnij.

 

Jak zarabiać w mediach społecznościowych, Rozwijaj firmę dzięki nowoczesnym narzędziom JAK ZARABIAĆ - KSIĄŻKI BIZNESOWE - CZĘŚĆ PIĄTAmarketingowym – rewelacyjna książka dla osób, które faktycznie odpowiadają za media społecznościowe w firmie. Otwiera oczy na to, że ogromna większość osób nie sprawdza, czy ich kampanie w mediach społecznościowych zarabiają. Pokazuje również mniej znane media. Pokazuje jak się zachowywać w których. Wyjaśnia dlaczego niektore firmy odnoszą sukces, a inne porażkę. Przede wszystkim jednak stawia za najważniejszy punkt właśnie zarabianie na mediach społecznościowych. Polecam lekturę wąskiej grupie osób, które wiążą swoje życie zawodowe z social media.

 

FORMUŁA - KSIĄŻKI BIZNESOWE - CZĘŚĆ PIĄTAFormuła wpływu, Chris Brogan / Julien Smith – długo się rozkręca, a lektura przypomina twórczość Pawła Tkaczyka  (jego twórczość znajdziesz tutaj).  Książka w zamyśle twórców ma pokazać ci jak zyskiwać wpływ i co się na niego składa. Pokazuje dlaczego niektórzy robią to dobrze (rozkładając się na to czynniki pierwsze), a gdzie inni popełniają błędy. Czasem robią większość rzeczy dobrze, a tylko pojedyncze czynniki hamują rozwój. Dla kogo jest ta książka? Dla osób, które chcą stać się influencerami. Nie zapewni gotowych rozwiązań,  ale opowiada różne historie z których zachęca cię do samodzielnego wyciągania wniosków. Jeśli to i sposób w jaki piszesz Paweł Tkaczyk ci odpowiada – bierz w ciemno.

 

Grywalizacja - KSIĄŻKI BIZNESOWE - CZĘŚĆ PIĄTAGrywalizacja, Paweł Tkaczyk – o ile powyższa jest dla influencerów o tyle pozycja Pawła jest dla dedykowana firmom. Jej formuła przypomina opisaną wyżej „Formułę wpływu”. Stanowi zbiór historii na końcu których Paweł dzieli się spostrzeżeniem (nie rozwiązaniem!). Lubisz pobijać swoje wyniki? Czy lubisz zdobywać osiągnięcia w grach (tzw. achivments)? Czy na lekcjach lubiłeś suchą teorię, czy naukę poprzez gry, które przygotował nauczyciel? Wolisz zwykłe wykonywanie ćwiczeń fizycznych, czy grę w piłkę z kumplami? Przykłady można mnożyć. Dla kogo jest ta książka? Dla osób, które szukają jeszcze efektywniejszego sposobu na angażowanie swoich odbiorców / klientów.

 

sztuka rynkologii 2 - KSIĄŻKI BIZNESOWE - CZĘŚĆ PIĄTASztuka Rynkologii, Jacek Kotarbiński – napisanie własnej książki jest dzisiaj czymś normalnym. Samozwańczy eksperci decydują się na napisanie książki, bo podbija to markę osobistą. Książki stają się grubszą wizytówką i dla nielicznych trampoliną do sławy (vide Tim Ferris i jego „4-godzinny tydzień pracy”). Sztuka rynkologii jest trochę taką grubszą wizytówką. Autor wychodzi z założenia, że marketing ma dzisiaj negatywne skojarzenia, więc wymyślił sobie, że zostanie „rynkologiem”, więc w tej pozycji wyjaśnia czym odróżnia się od „zwykłego” marketingu. W środku znajdziemy sporo teorii i założeń opowiedzianych w mnóstwie fajnych opowiedzianych historyjek. Nie oczekujcie, że z każdej strony wylewa się wiedza i konkrety – wręcz przeciwnie. To się po prostu fajnie czyta i wyciąga wnioski, ale nie zapewnia gotowych rozwiązań – to raczej przedstawienie koncepcji. Dla kogo jest ta książka? W 100% dla osób pracujących w marketingu i tylko dla nich. Jego spostrzeżenia są bardzo trafne i mogą komuś mocno zajść za skórę.

 

podr - KSIĄŻKI BIZNESOWE - CZĘŚĆ PIĄTAPodręcznik genialnych pomysłów biznesowych, Cameron Chapman – książka, którą dedykuję webmasterom, grafikom i innym osobom z branży kreatywnej. Znajdziecie w niej mnóstwo naprawdę świetnych pomysłów na strony internetowe i kreacje graficzne. Większość książki zajmują zdecydowanie zdjęcia i ilustracje. Sam wielokrotnie podczas lektury miałem ochotę kilkukrotnie zmienić design bloga kierując się tym co w książce zobaczyłem.

SZUKASZ WIĘCEJ KSIĄŻEK BIZNESOWYCH? – ZAJRZYJ PO WYŁĄCZNIE NAJLEPSZE POZYCJE DO MOJEGO SKLEPU