KSIĄŻKI O ROZWOJU OSOBISTYM CZ.2

Personal Development Plan.02 - KSIĄŻKI O ROZWOJU OSOBISTYM CZ.2

Czytam GIGANTYCZNE ilości książek poświęconych szeroko pojętemu rozwojowi osobistemu. Nie skłamię mówiąc, że jest to jedna pozycja tygodniowo. Zastępują mi mentorów (co nie zmienia faktu, że wciąż takiej osoby na horyzoncie wypatruję) i w trakcie lektury czuję, jakby przemawiał do mnie bardzo mądry człowiek, który do tych wniosków dochodził latami. Ja otrzymuję jego dotychczasowe rady w skondensowanej formie i w więcej niż przyzwoitej za tak ważne wskazówki cenie. Możesz zacząć swoją przygodę z nimi od jednej z poniższych pozycji:

 –

Po pierwsze, w książce ani słowa nie zabiera Brian Tracy – pojawia się jedynie jako wspomnienie Sebastiana. Jest to oczywisty zabieg marketingowy, który sprawił, że poczułem się nieco oszukany. Nie miał jednak absolutnie wpływu na lekturę, bo mimo tego drobnego nagięcia, książka jest dobra. Autor zaczyna z grubej rury uważając, że już jesteś gotów na zmiany. Nie wspomina (z wyjątkiem jednego momentu) o swoich początkach i stopniowej przemianie, wrzuca czytelnika w sam środek metod. Dodam zresztą, że bardzo skutecznych i że i wszystko, o czym mówi, do mnie trafia. Traktuję tę książkę jako motywacyjną, bo technik nie ma tu zbyt wielu i nie odnoszą się do konkretnej branży.

Psychologia sprzedaży, Mateusz Grzesiak – ta książka to taka podstawa podstaw, jedna z dobrych pozycji dla kogoś, kto jest już przekonany do sprzedaży (bo najlepszym wyborem, by się do tej branży przekonać jest „Jak przetrwać i odnieść sukces” Franka Bettgera). Autor opowiada o wszystkim: od mowy ciała i sposobu ubierania się, po budowanie relacji i sprzedaż. W każdym z działów podaje mnóstwo przykładów i nie ma tu miejsca na typowo amerykańskie rozciąganie treści. Polecam wszystkim sprzedawcom, niezależnie od stażu.

Piętrzenie nawyków, Steve Scott – moja pierwsza bardzo subiektywna uwaga jako autora recenzji i człowieka nastawionego na rozwój osobisty: jeszcze zanim sięgnąłem po książkę, samodzielnie doszedłem do wniosku, że posiadanie dobrych nawyków to schody do sukcesu. Kiepskie nawyki dadzą ci kiepskie życie, a dobre wyniosą na szczyt. Po książkę sięgnąłem więc z ciekawością, traktując ją jako uzupełnienie moich własnych wniosków. Autor wyznaje filozofię podobną do mojej, a przy tym opisuje odpowiednie techniki, jak wypracować w sobie pożyteczne zwyczaje. Nawyki, które proponuje, są uniwersalne dla każdego i wielu osobom wydadzą się banalne. Trudno mi  jednak uwierzyć, że ktoś może stosować akurat wszystkie 97 proponowanych przez autora nawyków – na pewno znajdziecie tam jakiś nowy, godny stosowania. Sam znalazłem dla siebie kilka, które zamierzam wprowadzić w życie. Oto parę przykładów proponowanych przez autora (w książce są szczegółowo opisane):

– Wyznaczanie limitu dziennych wydatków

– Kontrola paragonów

– Codziennie łykanie witamin

– Regularne wychodzenie ze strefy komfortu

– Odświeżanie kontaktów

I tak dalej, aż do numeru 97. Dałbym wiele, aby przeczytać podobną pozycję odnośnie innych dziedzin życia. Od marketingu bloga, po nawyki biznesowe. Tak, to do was, autorzy książek. Czekam! 🙂

To książka dla menadżerów / prezesów lub osób do ich miana aspirujących. Lojalnie ostrzegam, że normalny pracownik niczego tu dla siebie nie znajdzie. Książka pełna jest SZCZEGÓŁOWYCH technik zatrudniania, zarządzania kadrą, procesami w firmie i pokazuje jak twoje wybory – wydawałoby się przecież, że słuszne – potrafią negatywnie wpłynąć na firmę. Autor dzieli się licznymi sytuacjami z własnego doświadczenia. Przykładem może być chwila, gdy pracownik prosi cię o podwyżkę. Ben mówi wprost, że stoisz wtedy przed trudnym wyborem. Jeśli mu ją dasz, to spowodujesz lawinę. Jeśli mu jej nie dasz, to istnieje ryzyko, że zdecyduje się opuścić firmę. Książka jest pełna takich przykładów i uczy zgrabnie z nich wychodzić.

CHCESZ ZARABIAĆ NA SWOIM BLOGU POLECAJĄC KSIĄŻKI I NIE TYLKO? PRZECZYTAJ WIĘC JAK DZIAŁA PP CENEO.

Więcej książek o tematyce biznesowej znajdziesz w moim sklepiku internetowym 🙂

–