WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

BANNERWEBEPARTNERS 1 - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJIBlog prowadzę od ponad roku i niemal co drugi – trzeci dzień otrzymuję zaproszenie do jednej z dziesiątek działających w Polsce sieci afiliacyjnych. Klęska urodzaju, czyli tak dużej ich ilości spowodowała, że miałem nie lada dylemat odnośnie tego z kim powinienem związać się na dłużej. Pomocna była w tej materii Asia, która opowiedziała na nagraniu o tym jak monetyzuje swojego bloga dzięki sieciom afiliacyjnym. Zapytana o ulubioną sieć afiliacyjną wspomniała o Webepartners właśnie. Jej odpowiedz była czystym przypadkiem, który sprawił, że piszę już trzeci wpis we współpracy z tą siecią. Życie lubi zaskakiwać.

 

2 2 - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

AKT I: GENEZA (oczami Hanny – kim jest? O tym nieco niżej mój drogi czytelniku!)

Historia jest dość niezwykła. Powiedziałabym nawet, że pokrętna.

Nie ma nic wspólnego z korporacyjnymi strukturami czy jakąś naturalną koleją losu, np. rozbudowaniem agencji o dział performance marketingu albo utworzeniem filii zagranicznej sieci afiliacyjnej.

Pierwsza myśl zakiełkowała wśród tumanów kurzu na… budowie w Anglii. Ewa – CEO – jeszcze nie wiedziała, że z pani architekt o artystycznym zacięciu zostanie prezesem sieci afiliacyjnej, a mierzenie powierzchni zastąpi mierzeniem efektów reklamy.

Jedno wiedziała na pewno – chce pracować online. Tumany kurzu, pilnowanie wykonawców, ubłocone kalosze… Czuła, że nie tędy droga. Czas przenieść swój biznes do internetu! Pomysł – porównywarka do aranżacji wnętrz. Ale ile z tym było zachodu! Wprowadzić ok. miliona produktów ze sklepów? I wtedy usłyszała o idei sieci afiliacyjnej. Ufff… co za ulga, że jest gotowe rozwiązanie 🙂 Wszystkie produkty umieszczasz na stronie jednym kliknięciem, a do tego zarabiasz procent od ich sprzedaży.

Ewa zobaczyła, jak dzięki wydawcom – takim jak ona – sklepy internetowe zwiększają sprzedaż bez ponoszenia kosztów reklamy. Taki prosty pomysł, a realne efekty! Wróciła do Polski, aby rozwinąć własną sieć marketingu afiliacyjnego. Znalazła ludzi, którzy mają podobne podejście do prowadzenia biznesu i tak zaczęła się trwająca do dziś przygoda z afiliacją.

Wniosek o dotację z UE udało się złożyć dosłownie rzutem na taśmę. Trzy miesiące później przecierała oczy ze zdumienia, gdy na liście beneficjentów znalazła swoje nazwisko.

Po 7 latach działalności, webePartners plasuje się w czołówce sieci afiliacyjnych. I wciąż stawia na budowanie relacji i rozliczanie efektów.

team - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJIZESPÓŁ:

Ewa – CEO: ustalanie strategii biznesowej i kierunków rozwoju platformy. Niewiele brakowało, by pochłonęła ją architektura!

Klaudia – Account Manager: obsługa reklamodawców, uruchamianie programów i nadzór nad kampaniami.

Paweł – w WebePartners od 6 i pół roku. Handlowiec i Account Manager, opiekun reklamodawców oraz grupy wydawców. Zajmuje się ustaleniami i organizowaniem akcji specjalnych jak konkursy oraz kampanie barter/product placement.

Katarzyna – Affiliate Manager: opieka nad wydawcami, łączenie ich z odpowiednimi reklamodawcami, podpowiadania dobrych praktyk, rozwiązywanie problemów, prowadzenie grupy wsparcia na Facebooku, dialog z potencjalnymi wydawcami (WoMM).

Hanna – Content Marketer: przygotowywanie treści eksperckich i ich dystrybucja, tworzenie strategii komunikacji, budowanie relacji z klientami. To ona opowiedziała dla was tę historię, a skontaktować się z nią możecie pod adresem h.zaborska@webepartners.pl

Krzysztof – specjalista ds. IT, sprawy techniczne, support, udoskonalanie funkcji platformy.

AKT II: OCZAMI UŻYTKOWNIKA (czyli już moimi jako autora bloga)

Na starcie dodam, że ten wpis ma ma celu przybliżyć ci wszystkie NAJWAŻNIEJSZE funkcjonalności sieci afiliacyjnej Webepartners. To NIE jest instrukcja obsługi i na wszystkie pytania / wątpliwości odpowie ci zespół co doprawisz również praktyką z czasem 🙂

CO MOŻNA POLECAĆ Z RAMACH SIECI?:

Wszystko. Od usług po produkty. Partnerzy zmieniają się dynamicznie i jest stała rotacja – co rusz pojawiają się nowe programy, a część odchodzi. Od książek, po pożyczki, usługi pozycjonowania, a kończąc na zabawkach erotycznych. Programów w chwili pisania tych słów jest 476.

 

476 - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

Fantastyczną sprawą jest fakt, że możesz napisać do działu obsługi, aby zaproponowali ci program odpowiadający temu o czym piszesz na blogu. Regularnie otrzymuję indywidualne wiadomości w których członek załogi proponuje mi konkretne programy pod kątem mojego bloga i pomysły na ich wykorzystanie. Każdy chce być traktowany indywidualnie, a obsługa klienta ma ogromne znaczenie sprzedażowe. Webepartners wkłada w to wiele wysiłku dzięki czemu pięknie się to zwraca. Niech to będzie lekcja dla innych sieci 🙂

 

JAK WYGLĄDA PANEL PROGRAMU?:

 

panel - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

Chwilę zajmie ci pierwsze dołączenie do wybranego programu i jego promowanie, ale opanowanie WSZYSTKICH funkcji może nieco zająć. Wynika to z faktu, że masz całkiem sporą paletę opcji, które sprawdzą się świetnie, gdy chcesz większej kontroli. Skupmy się jednak na absolutnych podstawach i zajrzyjmy do zakładki programy:

 

programy 1 - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

Mając takie bogactwo programów łatwo byłoby się w ich wyborze pogubić, gdyby nie fakt, że mamy bardzo dobry sposób ich filtrowania według naszych preferencji: od interesującej nas kategorii po rodzaj rozliczeń (wolimy rozliczenia od kliknięć, czy od sprzedaży? Itd.)

 

przyklad 1 - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

Ciekawą opcją są tak zwane opcje dnia – są to produkty w przecenach. Co prawda prowizja jest wtedy analogicznie niższa, ale kogo nie kusi promocja? Co prawda szybko się dezaktualizuje, ale jako „wrzutka” na social media może sprawdzić się idealnie.

 

ZDJECIE 1 - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

Polecać możemy w formie bannerów, najważniejszych w dobie adblocka linków co jest w sumie dość oczywiste, albo (godnym kolejnego scrennshota w tym wpisie) poprzez tak zwane pule reklamowe do ustawiania rotujących bannerów. Dzięki temu możemy promować w ramach jednej przestrzeni wiele dowolnie wybranych programów.

Zdanie Pawła?

Podstawowym narzędziem dostępnym dla większość wydawców jest możliwość generowania linków partnerskich [Narzędzia > Linki partnerskie]. Funkcjonalność tej opcji jest nie do przecenienia. Link partnerski w przeciwieństwie do banera może odprowadzić do dowolnej wybranej podstrony sklepu. Czy będzie to strona główna, czy wynik wyszukiwania, kategoria, konkretny produkt, użytkownik trafi zawsze tam gdzie chcesz. Link partnerski podpiąć można do grafiki, tekstu a nawet opublikować na czysto.

 

rotacja 1 - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

Wszystko to świetnie, ale jak finalnie nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę! SHOW ME THE MONEY!

W śledzeniu przychodów pomagają rozbudowane statystyki, które wyglądają w nowo założonym koncie tak jak na załączonym obrazku. Chwali się fakt, że wszystko jest widoczne natychmiast po wejściu do menu głównego.

 

nowe konti - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

Statystyki opisał dla nas niezawodny Paweł:

Transakcje CPS (cost per sale, czyli za sprzedaż) – to dzięki nim wydawca widzi jak bardzo prowadzone przez niego działania są efektywne. Widzi generowane za swoim pośrednictwem sprzedaże, ile zarobił dzięki niemu reklamodawca oraz które transakcje zostały dla niego zaakceptowane.

Konwersja sprzedaży – nic bardziej nie świadczy o skuteczności prowadzonych działań jak poziom konwersji. Wysoki, oznacza że udało się wydawcy zainteresować swoich użytkowników udostępnianymi treściami. Im chętniej oni kupują tym prowizje przynoszą większy dochód. Warto inwestować zatem w takie treści, które najlepiej będą dobrane pod względem osób, które odwiedzają moją stronę.

Leady podobnie jak transakcje CPS mówią o działaniach CPL (cost per lead, czyli osiągnięciu danego efektu np. zapisu do programu). Kliknięcia pokazują jak skuteczna jest prowadzona przez ciebie kampania CPC (czyli rozliczanej za kliknięcia)


Podsumowując oczami użytkownika – jest przejrzyście, a bogactwo opcji nie pozostawi nikogo z uczuciem niedosytu. To co jednak opisałem powyżej to tylko te uproszczone możliwości, ale na sam początek naszej przygody z tą siecią powinny w zupełności wystarczyć. W razie jakichkolwiek pytań / wątpliwości pisz (bok@webepartners.pl) lub dzwoń (+48) 530 352 666. Warto nadmienić, że zespół stojący za programem stworzył dedykowaną afiliacji grupę wsparcia dla blogerów do której możesz DOŁĄCZYĆ. Zaraz po tym, gdy zdecydujesz się dołączyć do programu partnerskiego Webepartners oczywiście 🙂

 

wydawca - WEBEPARTNERS JAKO TWÓJ PARTNER W AFILIACJI

 

OPINIE WYDAWCÓW:

Agnieszka Skupieńska z bloga Biznesowe Info: z programu korzystam na moim stronach tematycznych i bardzo lubię  wtej sieci to, że jest naprawdę ogromny wybór sklepów. Właściwie dla każdej tematyki bloga czy strony mogę znaleźć jakiś sklep do promowania. Linki partnerskie generuje się łatwo, z wypłaceniem zarobionych pieniędzy nie ma problemu, więc nic tylko polecać tę sieć innym 🙂

Asia z Prezentuje Prezenty: generalnie, tak jak mówiłam w podcaście (KLIK) choć zarejestrowana jestem już chyba w 7 różnych programach afiliacyjnych to Webepartners niezmiennie jest moim ulubieńcem. Jest tak z kilku powodów. Po pierwsze mają najbardziej przejrzysty panel wśród znanych mi programów afiliacyjnych. Od razu po zalogowaniu widzę jak na dłoni ile pieniędzy mam w jakiej fazie – jaką kwotę mogę już wypłacić, na jaką kwotę były ostatnie transakcje, itd. Po drugie dzielą się z nami najciekawszymi statystykami, co oznacza, że wiem nie tylko z jakich moich wpisów czytelnicy przechodzą do sklepów, ale także co dokładnie w tych sklepach kupują. A skoro już przy sklepach jesteśmy to dla mnie Webepartners jest idealnym partnerem, bo mają w swojej sieci wiele internetowych sklepów, które bardzo lubię i polecam od lat.

Natalia z bloga Proseksualna: na afiliacji zarabiam już od czterech lat, czyli praktycznie od momentu założenia bloga. Według mnie jest to idealny sposób na monetyzację treści, w szczególności dla tych twórców, którzy zgromadzili wokół siebie publiczność, ale tematyka, którą się zajmują, może wydawać się zbyt kontrowersyjna i ryzykowna dla niektórych popularnych marek, więc w ich przypadku odpadają tradycyjne kampanie reklamowe.

Po doświadczeniach z wieloma sieciami, doceniam łatwość obsługi Webe Partners – począwszy od rejestracji, szybkiej weryfikacji wydawcy, aż po tworzenie kreacji i wypłatę środków. Ogromną zaletą jest różnorodność reklamodawców, więc każdy twórca powinien znaleźć programy pasujące do jego bloga, zwłaszcza, że równie łatwo jest do programu dołączyć, co go opuścić. Podoba mi się też to, że serwis uruchomił własną inicjatywę wynagradzania tych wydawców, którzy polecają innym dołączenie do sieci Webe Partners. Trzeba jednak pamiętać, że minimalna kwota wypłaty to 100 zł, co przy programach o niższej prowizji i mniejszej aktywności kupujących zgromadzonych wokół wydawcy, może powodować frustrację i konieczność poczekania z dystrybucją środków. Sama nie polegam na afiliacji jako metodzie utrzymania się (pracuję zawodowo) i cały przychód z programów partnerskich reinwestuję w bloga, opłacając domenę i hosting, kupując materiały i uczestnicząc w kursach, które podnoszą moje kwalifikacje w dziedzinie wiedzy o seksualności.

Z perspektywy wydawcy myślę, że sieć Webe Partners mogłaby robić więcej w kwestii polecania wydawców reklamodawcom i vice versa. Pozwoliłoby to zaoszczędzić czas, który przeznaczamy na przeszukiwanie bazy programów i weryfikowanie tych, które pasowałyby do tworzonych przez nas treści. Obecnie, aby zobaczyć, do jakiej kategorii przynależy dana marka, trzeba wyświetlić jej profil, a poleganie na nazwie i logo bywa bardzo mylące. Być może krótki opis danego reklamodawcy dostępny już na etapie listy programów byłby dobrym rozwiązaniem?

Choć kupowanie przez linki afiliacyjne nie ma negatywnych konsekwencji dla kupujących (afiliacja nie wpływa na cenę produktu), to dobrą praktyką powinna być transparencja i informowanie czytelników, że na blogu zamieszczane są linki partnerskie. W ten sposób czytelnicy mogą wybrać, których twórców (i czy w ogóle) mają ochotę wspierać, kupując przez ich linki.

 

Przeczytaj również: